Rungsted: Fiskerlejet, der blev ferieparadis og villaområde

juni 13 : 19:00 - 20:30

Rungsted er skabt af både fiskere, feriegæster og fuldmægtige. Følg med på denne vandring og hør historier om de mennesker og bygninger, der har formet området omkring Rungsted Havn i de sidste 150 år.

Fortæller er Anders Dalsager, byarkivar og historiker, Museum Nordsjælland.

Tilmelding på FOF Nordsjællands hjemmeside: Rungsted: Fiskerlejet, der blev ferieparadis og villaområde, torsdag d. 13. juni.

Mødested: Foran Rungsted Kro, Rungstedvej 84, Rungsted.

Hørsholm-områdets historie

Hørsholmarkivet og FOF Nordsjælland inviterer til en række spændende ture og foredrag i 2024.

Hørsholm-området er blandt landets smukkeste egne. Og så gemmer den på noget af den mest spændende Danmarkshistorie. I en række af foredrag og vandringer får du serveret fascinerende fortællinger om de konger, dronninger, bønder og borgmestre, der formede Hørsholm og omegn.
Det sker i selskab med dygtige historikere fra Hørsholmarkivet og Museum Nordsjælland, der bringer dig tæt på fortiden – og gør dig hjemmevant i dit lokalområdes historie.

Det er både muligt at booke plads på enkelte af arrangementerne – eller at få mængderabat ved at booke hele pakken. Uanset hvad du vælger, kommer du tæt på de historiske spor og fortidige begivenheder, der gemmer sig i Hørsholms, Rungsteds, Usserøds og Vallerøds bygninger, veje og naturområder.

Kend din Hørsholm historie – 6 foredrag og byvandringer.

Din lokalhistorie – på en time, torsdag d. 25. januar.

Hørsholm: Byen ved slottet, tirsdag d. 27. februar.

Folehaveskov – historiens grønne skatkammer, tirsdag d. 16. april.

På besøg hos arbejderne: Fabrikker og arbejderboliger i Usserød, torsdag d. 30. maj.

De skabte nutidens Hørsholm, torsdag d. 27. juni.

juni 13
, , ,