Nordsjællands Vandrefestival: Folkefesten 2022

26. august 2022 - 27. august 2022

Folkefesten er for alle os, der elsker gang og vandring, natur-, kultur-, og friluftsoplevelser.

Både børn og voksne er velkomne til Nordsjællands Vandrefestival. Folkefesten byder på uforglemmelige oplevelser for både den erfarne vandreentusiast og dig, der søger kvalitetsrige natur- og kulturoplevelser.

Glæd dig til et mangfoldigt program fyldt med ekspertoplæg om alt fra oplevelser med konkrete vandreruter, vandring med børn, pilgrims-vandring til litteraturvandringer og stressterapi.

Besøg museets bod lørdag d. 27. august og hør om lokalhistorien og historiske udflugtsmål. Se udvalgte billeder fra fotoudstillingen ‘Udsyn & Indsigt: Et kongeligt jagtlandskab i verdensklasse’ og hør om Parforcejagtlandskabets forskellige tilbud.
Kom på vandring med arkæolog.

Hver dag arrangerer vi gå- og vandreture med start fra festivalpladsen ved Esrum Kloster & Møllegård. Turene arrangeres af videns- og fagpersoner, der bruger gang og vandring i den daglige praksis. Enten som et led i menneskelig trivsel og udvikling eller som formidlings- og undervisningsform. Turene er ikke alene vandringer, men er krydret med oplevelser, øvelser af forskellig art, inspiration og træning.

Start:
26. august 2022