Nordkystens Kunsttriennale: Pop-Up Lab for børn i Skibshallerne

1. juli 2019 : 11:30 - 5. juli 2019 : 15:30

Kr. 35

Lær at lave dine egne pop-up kort

Kom og vær med på en kreativ workshop for børn og unge. Lær fra pop-op eksperter, hvordan du udfører dine egne magiske pop-op kort. Workshoppen ledes af kunstnerne og papirmagikerne Lena Ignestam og Christina Bredahl Duelund. Mandag d. 1 juli – fredag d. 5 juli, kl. 11.30-15.30.

Vi har forberedt masser af eksempler til inspiration, og alle de nødvendige materialer og værktøj findes på stedet, så du skal bare møde op.

Skibshallerne har indgang fra både Østergade 20 og Hovedgaden 49, 3250 Gilleleje.

Udstilling af Lena Ignestam: ’Havet, mit hav, 2019’

Østergade 20, 3250 Gilleleje – tors-søn, kl. 11–16, entré 35 kr. Børn under 18 gratis.

Med inspiration i fiskernes liv på havet og i havnen, og deres familier, skaber vi vores egne motiver og frie fortolkninger i en vidunderlig verden af papir.

Havets skønhed, skrøbelighed og brutalitet. Havets betydning for kystbyers eksistens. Havet, der kommer til undsætning. Havets prægning af livsbetingelser og menneskesyn. Havets forandring over tid. Disse emner tager Lena Ignestams værk Havet, mit hav afsæt i.

I Ignestams smukt indbundne bøger gemmer der sig sirlige papirkonstruktioner skabt af kniv, blyant, tusch og akvarel. Med pop–op–teknikkens magiske effekter har hun skabt en serie værker, der udfolder sig som tredimensionelle billedfortællinger om havets betydning for mennesker i Gilleleje og andre kystbyer engang, i dag og i fremtiden.

Født i Köping, Sverige, 1965 – Bor og arbejder i Malmö, Sverige.

Liste med udstillere og adresser på alle udstillingsstederne kan hentes her

Nordkystens Kunsttriennale 2019 er en kunstnerisk oplevelsesrejse gennem tider og steder, hvor alle med lommeguiden i hånden kan tage cyklen, bilen eller snøre vandreskoene og gå på opdagelse i 19 kunstværker i landskabet og indenfor Gribskovs kulturinstitutioners unikke rammer.

Kunsttriennalen tager afsæt i den nyåbnede Nationalpark Kongernes Nordsjælland ved at forholde sig til temaet Arv. Ikke blot den fysiske, men også den immaterielle arv, kulturarven, der er indlejret overalt i landskabet fra tidernes morgen.

Oplevelserne ligger som perler på en snor på den 38 km lange rute fra Gilleleje til rundkørslen ud ad Gilleleje på Bonderupvej, til Museum Nordsjælland på Nakkehoved Østre og Vestre Fyr, Munkeruphus, Tegners Museum & Statuepark, Esrum Kloster & Møllegård, Græsted Torv og Søborg Slotsruin.

Start:
1. juli 2019 : 11:30