Museumsdagen i Hørsholm

31. maj 2015 : 10:00 - 16:00

Søndag d. 31. maj, kl. 10.00 -16.00 afholder Museum Nordsjælland – Hørsholm og Jagt- og Skovbrugsmuseet den traditionsrige museumsdag. Vilde dyr, tamme dyr – døde og levende – en kæmpestor skovningsmaskine, aktiviteter man selv kan deltage i og tre stærke foredragsholdere. Der er indhold nok til, at alle aldersklasser og interesser bliver tilfredsstillede. Og så er der gratis adgang!

Program for museumsdagen kan hentes her

Tryk et postkort med dyrespor

Nogle tror, at museer er støvede, kedelige og tamme, men tro om igen! De er ofte spændende, interessante og temmelig vilde! Prøv det selv, når de to museer byder på masser af aktiviteter og muligheder: Smag på vildsvin, spark dæk på en skovningsmaskine, væv som i jernalderen, tal med Haveselskabet om havens vilde udfordringer, tag på sporsafari, sav med tomandssav, se kanin-agility, så dit eget egetræ, smag på honning, flet en fisk, se opskæring af planker, farv garn over bål, se en råbuk blive flået, tryk dyrespor m.m.

Museumsdag

På museumsdagen bliver en råbuk flået

Dagen byder også på et meget stærkt foredrags- og rundvisningsprogram. Thomas Secher Jensen, Naturhistorisk Museum i Århus, fortæller seneste nyt om de vilde ulve i Danmark. Kim Aaris Sørensen, Statens Naturhistoriske Museum, fortæller historien om, hvordan vi fik tamme husdyr, og Hans Jørgen Jensen, Museum Nordsjælland, fortæller om, hvordan et helt landskab og dets vand blev tæmmet. Lisbet Hein, tidl. Museum Nordsjælland, går tur og fortæller om den tæmmede natur i Hørsholm Slotshave, og Jette Baagøe, Dansk Jagt- og Skovbrugsmuseum, rundviser og sætter spørgsmålstegn ved flere af de danske dyrearter.

Beskrivelse af foredrag, vandretur og rundvisning kan hentes her

Kom og vær med og bliv klogere på både vildt og tamt den 31. maj! Der er gratis adgang!

31. maj 2015
Begivenhed Kategori: