Middelalderdag for børn på Æbelholt Kloster

august 18 : 11:00 - 16:00

60 kr.

Søndag d. 18. august byder Museum Nordsjælland velkommen til middelalder dag for børn på Æbelholt Kloster. Kom og leg middelalder og prøv de forskellige værksteder.

Sjov og anderledes skattejagt på klosterruinen, lagt an på børns nysgerrighed, fantasi og bevægelseslyst. Løs spændende opgaver om klosterhavens urter og blomster og deres kraft.

Lad børnene være med i det hele – hugge i sten, tegne og bygge en klosterport, gå i ridderskole, kærne smør, bage brød over ild, farve garn med vand i gryde og planter, lave mosaik af strandsten og muslinger, prøve en metaldetektor, klæde sig ud i middelaldertøj, male sværd og smykkeskrin.

➤ Skattejagt på klosterruinen

➤ Ridderskole

➤ Middelalderudklædning

➤ Prøv at bruge en metaldetektor

➤ Maling af sværd og træskrin

➤ Kærning af smør

➤ Mosaikbod

➤ Stenhugning – prøv at bygge en klosterport

➤ Bagning af fladbrød

➤ Garnfarvning for børn

På festligt gensyn på Æbelholt Klosters Middelalderdag for Børn

Søndag d. 18. august, kl. 11-16.

Entre: 60 kr. for voksne. 60 kr. for børn over 3 år. Alle aktiviteter er inklusive. Biletter købes på dagen.

Salg af vand, juice, sandwich, te, kaffe og varm kakao. I er også velkommen til selv at medbringe madpakker.

august 18
60 kr.