Kulturnatten i Hillerød: Arkæologer fortæller og Den Nye Trio giver koncert

19. september 2014 : 17:00 - 22:00

Vær med til Kulturnatten i Hillerød

I år afholdes der for 9. år i træk Kulturnat i Hillerød. Det sker fredag den 19. september 2014. Traditionen tro byder Kulturnatten på massere af spændende arrangementer – også på Museum Nordsjælland.

På Museum Nordsjælland åbner vi dørene og byder indenfor på vores afdeling i Elværket på Frederiksgade 11 og på Bymuseet i Slotsparken. Vi har åbent fra kl. 17.00 til kl. 22.00.
Herunder kan du se hvilke arrangementer vi har at byde på til Kulturnatten:

Udgravningerne i Salpetermosen

I forbindelse med anlæggelsen af det nye supersygehus har museet foretaget en række udgravninger. Museets arkæologer viser udvalgte fund og holder foredrag af ca. 10 minutters varighed. Hør om museets hidtil største udgravninger og rør ved nogle af de spændende fund. Hvis vejret tillader det, afholdes arrangementet udendørs.

Tidspunkt: Fortællingerne starter kl. 18, kl. 19 og kl. 20

Koncert med Den Nye Trio

Klaverfabrikken og Musikaftenskolen har startet en sammenspilsgruppe, der spiller Nordisk Folkemusik. Trioen spiller svensk og dansk folk på violin, sax og fagot. Musikken er traditionelle polskaer, schottish, valse m.v., arrangeret flerstemmigt og/eller med akkompagnement i denne instrumentale sammenhæng. Trioen består af Sulajma Balling (sax, fagot og sang), Ditte Thomsen (violin) og Britta Thougaard (violin).

Tidspunkt: 19.00 – 20.00

19. september 2014