I kongernes fodspor – byvandring i det historiske Hillerød

2. juli 2015 : 15:00 - 16:30

DKK80

Du kan gå i de danske kongers fodspor, når Museum Nordsjælland henover sommeren arrangerer byvandringer i den gamle kongeby Hillerød. Turen går gennem gader og stræder, hvor bygninger og baggårde fortæller om Hillerøds op- og nedture.

Kongens tilstedeværelse var i århundreder afgørende for Hillerøds velstand. Sammen med Frederiksborg Slot blomstrede byen, men da kongen flyttede blev Hillerød en halvtom spøgelsesby, hærget af voldsomme brande, stor fattigdom og dødelige sygdomme. Modgangen var i perioder ved at tage livet af Hillerød, men byen overlevede og fremstår i dag som en moderne handelsby, der gemmer på et utal af historier og spor fra fortiden.

Byvandringerne starter på Hillerød Bymuseum, der ligger i hjørnet af Frederiksborg Slotspark. Husk et par gode sko og en paraply i tilfælde af regnvejr.

Sommerens byvandringer er arrangeret i et samarbejde mellem Visit Nordsjælland og Museum Nordsjælland med støtte fra Hillerød Kommune.

Praktisk information

Tidspunkt: Kl. 15.00 til 16.30 (hver torsdag i uge 26 til 32)

Sprog: Dansk

Pris: 80 kr. per person

Inkluderet: Billet til Hillerød Bymuseum og Æbelholt Klostermuseum

Mødested: Hillerød Bymuseum, Helsingørsgade 65, 3400 Hillerød.

Parkering: Nærmeste parkering er på Batzkes Bakke

Tilmelding: Forhåndstilmelding er muligt via www.visitnordsjaelland.dk. Der kan også købes billet på dagen på Hillerød Bymuseum, hvor der kan betales kontant eller med dankort.

2. juli 2015
DKK80