Havedag på Æbelholt Kloster

maj 19 : 12:00 - 16:00

Kom til havedag på Æbelholt Kloster søndag d. 19. maj, kl. 12-16. Rundvisninger, plantesalg og gratis adgang til museet.

Plantemarked slutter kl. 15 og museet lukker kl. 16.

Rundvisning

Museumsinspektør Susan Johnsen viser rundt på klosterruinen kl. 13 og i klosterhaven kl. 14.

Museum

Se arkæologiske fund fra udgravninger i området. Lægeinstrumenter og skeletter viser hvad man måtte leve med og døde af før den moderne lægevidenskab.

Der er udendørs cafe stole, borde og bænkesæt, så du kan spise medbragt mad. Eller tag tæpper med og nyd en picnic ved museet eller klosterruinen. Kildevand, the og kaffe kan købes på museet.

Museumsbutik har bøger, postkort, snaps, kunsthåndværk, gammeldags slik – samt urtesalte og koldpresset urtesæbe.

Plantemarked

Museets medarbejdere og uvurderlige frivillige har formeret og pottet planter som du kan købe. Så alle kan have glæde af de smukke planter, der gror i klosterhaven.

Det er også muligt for private at medbringe planter af egen avl til salg.

Hvis du gerne vil sælge planter skal du medbringe bord etc. – og plads vil blive anvist på dagen.

Tilmelding er ikke nødvendigt, men anbefales. Skriv en mail til Susan Johnsen/smj@museumns.dk senest onsdag d. 15. maj.

Der er mulighed for opsætning fra kl. 11. Du kan afsætte på museets parkeringsplads, men vi beder om at du efterfølgende parkerer ved den lukkede ende af Frederiksværksgade, da der er et begrænset antal p-pladser ved museet.

maj 19
, , ,