Guidet tur: Det forsvundne Frederiksborg Slotshave

16. juni 2022 : 18:00 - 20:00

Tag med museumsinspektør Kristoffer Schmidt rundt i Frederiksborg Slotshave og hør om slotshavens historie. Torsdag d. 16. juni, kl. 18.

Frederiksborg Slotshave står med sin barokhave som et imponerende eksempel på dansk havearkitektur. Haven har imidlertid haft mange andre udtryk og har f.eks. lagt grund til adskillige bemærkelsesværdige, men nu forsvundne, konstruktioner.

Her kan nævnes større lysthuse såsom Sparepenge og Det Kinesiske Hus, et boldhus, en kunstig grotte ude i en dertil anlagt sø, et overdådigt hjortespringvand i Slotssøen, en kinesisk lysthave mv. Kom og hør om disse nu forsvundne faciliteter og deres funktion under de danske renæssancekongers og enevældkongers tid.

Pris: 60 kr. + gebyr. Køb billet på Nationalparkbooking.

Mødested: Udenfor Hillerød Bymuseum, Helsingørsgade 65, 3400 Hillerød.

Varighed: 2 timer og vi går max 3-4 km.

Der serveres en sandwich og en vand under turen. Dette er inkluderet i deltagerprisen.

Foto: https://dnm.dk/pressepakke/frederiksborg-slot/

16. juni 2022