Guidet bustur med 4 kunstnere fra Nordkystens Kunsttriennale

8. september 2019 : 13:00 - 17:00

Kr. 75

Kom med på en guidet bustur med 4 kunstnere fra Nordkystens Kunsttriennale 2019.

Måske har du bemærket de 100 marineblå pæle, som er gravet ned i jorden og malet med en bølgende stribe sølv i rundkørslen ved Bonderupvej og Nakkehoved Strandvej i Gilleleje. Det kan også være, at du har mødt et lille omvandrende museum ved Esrum Sø. Begge er en del af Nordkystens Kunsttriennale 2019, hvor 19 nordiske kunstnere denne sommer har skabt en række nye kunstværker til Gribskov kommunes landskaber og kulturinstitutioner.

Nu inviterer Nordkystens Kunsttriennale til en guidet bustur søndag d. 8. september kl. 13.00, hvor man kan opleve værkerne af Elsebeth Jørgensen og de lokale kunstnere Karin Lind, Gerda Thune Andersen og Vibe Bredahl.

Kunstnerne følges med os i bussen, og kurator Carina Zunino er guide på turen.

Turen varer cirka 4 timer og undervejs besøger vi Gerda Thune Andersens skulptur Bølgen i rundkørslen ved Bonderupvej og Nakkehoved Strandvej, som er inspireret af den særlige betydning havet har for Nordkysten, samt Elsebeth Jørgensens lydværk Ekko fra Esrum i Esrum Klosters historiske urtehave, som graver ned i de usynlige historier, der gemmer sig i klosterruinen. Vi skal også forbi Karin Linds skulptur Troen og Kroen på Græsted Torv, der bringer byens religiøse rødder i spil og vi skal opleve det lille omvandrende museum At vandre med sin arv af Vibe Bredahl, som er et lille kartotek over efterladte spor, fyldt med historier fra lokalområdet.

Glæd jer til en herlig søndagsudflugt i selskab med Nordkystens Kunsttriennale.

Mødested: Udstillingsstedet Teksas, Maglemosevej 10, Græsted, hvor turen også slutter.

Pris: 75 kr. pr. person, inkl. kaffe og kage.

Billetter han købes her: https://gribskov.nemtilmeld.dk/621/

8. september 2019