Fredensborg: Smagsprøver – mad og fund fra fortiden

12. maj 2023 : 16:00 - 18:00

Hvem boede ved Asminderød i jernalderen – og hvordan levede de egentlig? Det kan man få svar på, når eventet ‘Smagsprøver – mad og fund fra fortiden’ stiller op på p-pladsen ved Fredensborg SuperBrugs.

Omdrejningspunktet for eventet er den arkæologiske udgravning af en jernalderboplads ved Kirkevangen.

➤ Arkæologerne fra Museum Nordsjælland tænder op i bålet og laver mad fra jernalderen. Få en smagsprøve og en snak om mad dengang og nu – og måske få inspiration til weekendens mad?

➤ Se nogle af de mange spændende jernalderfund, og få en snak om den arkæologiske udgravning.

➤ Er man mere til at prøve noget, så kan man male mel på en skubbekværn og bage en lille brødkiks over bålet.

Dato: Fredag d. 12. maj, kl. 16-18
Sted: Fredensborg SuperBrugs, Humlebækvej 2, 3480 Fredensborg.

Det er gratis at deltage og det kræver ikke tilmelding.
OBS: I tilfælde af stærk vind og/eller kraftig regn bliver eventet aflyst.

Smagsprøver – mad og fund fra fortiden

‘Smagsprøver – mad og fund fra fortiden’ er en eventrække, som i løbet af sommerhalvåret 2023 besøger fem forskellige byer i Gribskov, Hørsholm og Hillerød Kommuner. Der bliver præsenteret forskellige tidsperioder, smagsprøver og aktiviteter, som passer til det enkelte lokalområde. I alle kroge af Nordsjælland er der spændende historier, som venter på at blive fortalt.

Eventrækken støttets af Nordeafonden.

12. maj 2023
, ,