Fotoudstilling: Gilleleje Havn

7. juli 2020 : 15:00 - 31. august 2020 : 17:00

I juli og august viser Museum Nordsjælland en udstilling på Stejlepladsen ved Gilleleje Havn med fotografier fra havnens og fiskeriets historie.

Museum Nordsjælland har glædeligvis fået lov af Gilleleje Havn til at sætte en udendørs udstilling op på stejlepladsen i Gilleleje. Den fine stejleplads ved havnen er det perfekte sted til billedudstillingen, der har havnen, fiskeriet og det maritime miljø op gennem tiden som tema.

Hovedvægten ligger på fotografier, hvoraf nogle stammer helt tilbage fra 1880’erne. Udstillingen er formet som en række nedslag i havnens og fiskeriets historie, der belyses gennem billeder og korte tekster, f.eks. om isvintre, ormestampning og den tidligere så stolte luksusliner ‘Black Prince’, der i flere år lå ud for Gilleleje under besættelsen som bombemål for tyskerne. Man kan også se en række interessante portrætter af fiskere, deres skibe og fangster, lige fra tun og torsk til store sten til havnemoler.

Får man blod på tanden og vil gå i dybden med nogle af historierne, anbefales det at besøge Skibshallerne.

Start:
7. juli 2020 : 15:00