Fælles om ordet: Forfattersamtale Vølvens Vej – Snehild

11. november 2023 : 15:00 - 16:00

Kom og bliv inspireret af en samtale imellem forfatter Anne-Marie Vedsø Olesen og museumsinspektør og arkæolog Pernille Pantmann fra Museum Nordsjælland, når de sammen skal drøfte Vedsø Olsens 1. bind i romantrilogien Vølvens Vej – Snehild.

Anne-Marie Vedsø Olesen, er aktuel med bogen Vølvens vej – Ulvegabet, som er en del af den populære bogserie, der foregår i Jernalderens Danmark og er inspireret af nordisk mytologi.
Vedsø har en interesse for kulturhistorie og myter, som hun har taget udgangspunkt i flere gange, og har selv udtalt at ‘Enhver kultur har en grundfortælling, og det er interessant at dykke ned i den og finde ud af, hvad vi har med os.’

Anne-Marie Vedsø vil på dagen være i samtale med ph.d. og postdoc Pernille Pantmann. De vil i samtalen dykke ned i Vølvens Vej, hvor spørgsmål om bl.a. hvornår noget går fra det skønlitterære til det faglitterære vil blive diskuteret.

Det bliver et spændende møde mellem en forfatter og en fagperson, hvor der med nysgerrighed vil blive stillet spørgsmål til overvejelserne om de valg vi tager i formidlingen.

Anne-Marie Vedsø Olesen vandt DR Romanprisen 2022 for den første roman i serien Vølvens vej – Snehild og serien er desuden blevet beskrevet som ‘En nordisk Game of Thrones’ af Troldspejlet.

Dato: Lørdag 11. november, kl. 15-16.

Sted: Hillerød Bibliotek, Vandrehallen.

Samtalen foregår som en del af Hillerød Biblioteks arrangement ‘Fælles om ordet’.

11. november 2023
, , ,