Efterårssjov – saml et moselig

15. oktober 2022 : 11:00 - 23. oktober 2022 : 16:00

40 kr.

Der er efterårssjov på Elværket i Hillerød. Saml dit eget moselig og tip en 13’er. Efterårsferie betyder indendørs hygge med spil og samvær. Og nu er chancen kommet til at lægge puslespil om moselig og teste din viden om dem.

Kom forbi Museum Nordsjælland på Elværket i Hillerød og gå på moseligsjagt. Du skal samle brikker i udstillingen, og så kan du enten samle alle brikkerne til et helt ægte moselig, eller du skaber dit eget moselig med sin egen historie – du bestemmer! Din fortælling kan blive en del af udstillingen. Du kan også vælge at teste din viden om moselig ved at tippe en 13’er.

Leg med og besøg samtidig museets menneskekranie fra mosen ‘De Onde Grave’ ved Ølsted og mosehunden fra Græsted. De ligger nemlig i udstillingen som hedder ‘Døre til en anden virkelighed – tro og overtro i fortiden’. For at komme godt rundt, får du bogen ‘Eventyret om tro’ med, som hjælper dig godt gennem udstillingen.

Lørdag d. 15. oktober – søndag d. 23. oktober,  kl. 11-16.

Når entreen er betalt, står den på leg og opdagelse, og som belønning er der en slikkepind til de yngre og mosegrums(kaffe) til de voksne.

Entré: 40 kr. for voksne. Alle under 18 år er gratis.

Der er gratis parkering bag museet som ligger i Frederiksgade 11, 3400 Hillerød.

Start:
15. oktober 2022 : 11:00