Efterårsferie på Hørsholm Egns Museum

15. oktober 2019 : 13:00 - 20. oktober 2019 : 16:00

Udklædning i ‘Hirschholm Slots påklædningsværelse’

Kom forbi Hørsholm Egns Museum i efterårsferien. Her kan børn prøve at klæde sig ud med parykker og tøj. Man kan også sidde i den ‘kongelige’ sofa og posere til et godt foto og lære de hemmelige viftesignaler, som blev brugt af damerne til at vise mænd, om de var interesserede i en flirt.

Hirschholm Slot var de kongeliges ‘sommerhus’ og lå hvor Hørsholm Kirke nu ligger. Slottet var så stort, at kirken kunne ligge 5-6 gange inde i slotsgården. Men i dag er slottet fuldstændig forsvundet og kun formen på slotshavens øer vidner om, hvor stort det var.

Besøg Hørsholm Egns Museum i efterårsferien og hør, hvorfor slottet forsvandt mindre end 70 år efter, at det stod nybygget. Se modellen og billederne af det smukke slot, som en gang tronede så flot i slotshaven. En gåtur i slotshaven bagefter, vil sætte fantasien ekstra i gang, når man lige har været på museet og fået en ide om slottets format og 1700-tallets påklædning.

Gratis adgang for alle. Vi har åbent tirsdag d. 15 oktober til søndag d. 20 oktober, kl. 13-16

Hørsholm egns museum

Start: