Livet som konservator: Bendt Pedersen fortæller

21. februar 2017 : 19:30 - 21:00

40 kr.
møbelsnedker

Bendt Petersen fortæller om et spændende arbejdsliv som møbelsnedker og konservator.

Aften arrangement i Grønnegadecentret.

Bendt Pedersen blev født i Strødam, Hillerød, og kom i lære som møbelsnedker hos Borella i Hillerød for senere at fremstille de berømte Arne Jacobsen stole hos Fritz Hansen i Allerød.
Bendt Pedersen blev selvstændig, hvor han løste mange restaurerings opgaver og vedligeholdelsesopgaver. Der kom derfor også en henvendelse fra Nationalmuseet, hvilket betød en 35 års ansættelse.
Blandt restaurerings opgaverne var Frederiksborg Slotskirke, Roskilde domkirke og flere andre kirker. Liselund Slot, Rosenborg Slot og meget mere vil Bendt fortælle om. Som konservator var han også på besøg hos dronning Margrethe, hvor roller under the drikningen var byttet om.

40 kr for medlemmer af Nordsjællands Museumsforening, 60 kr for øvrige.

museumstur@gmail.com eller tlf:. 4060 7522 (bedst mellem 16.00 -18.00)

21. februar 2017
40 kr.