Aftentur ved bronzealderhøjene ved Maglehøje i Rågeleje

15. september 2016 : 17:30 - 19:00

Oplev nogle af landets bedst bevarede og mest imponerende gravhøje fra bronzealderen i selskab med arkæolog og museumsinspektør Liv Appel fra Museum Nordsjælland.
På en aftentur mellem gravhøjene ved Bakkebjerg i Rågeleje, skal vi høre om de spændende fund fra bronzealderen, ca. 1800-500 f.Kr, og om hvordan områdets ledende slægter blev gravsat i de imponerende, kuppelformede høje. Selv om mange af højene er gået til gennem tiden, præger de bevarede endnu kulturlandskabet i Blistrup sogn. Højene blev opført som mindesmærker over gravene, men helt op til vor tid har de også fungeret som sømærker og pejlepunkter for søfarende.

Mødested på P-pladsen på sydsiden af Bakkebjergvej, Rågeleje, lige ved gravhøjene

15. september 2016
Begivenhed Kategori: