Åbent hus på udgravninger ved Helsinge

3. december 2016 : 14:00 - 15:30

Museum Nordsjælland arkæologisk udgravning Helsinge

Hør mere om nye arkæologiske fund

Museum Nordsjælland byder velkommen til åbent hus på de store arkæologiske undersøgelser ved Helsinge Nord lørdag d. 3. december kl. 14.00.

Museum Nordsjælland har gennem de senere uger været i gang med kommunens hidtil største prøveundersøgelse på et område, hvor Gribskov Kommune skal anlægge et nyt stort boligområde og ny station. Her er fundet talrige bebyggelsesspor fra yngre bronzealder og jernalder samt fund fra jættestuetid og enkeltgravstid. Der er også fundet tre teglovne, hvor Laugøs bønder i forbindelse med udskiftningen selv brændte tegl til de udflyttede gårde.

Mødested

Ved skurvognen i markens nordøsthjørne Laugøvej 1, 3000 Helsinge, hvor nogle af Museets arkæologer vil stå klar til at fortælle om undersøgelsens resultater, vise rundt og fremvise nogle af fundene.

Museum Nordsjælland arkæologisk udgravning Helsinge

3. december 2016