Klostermarked og klosterhave søger frivillige

8. marts 2016 : 16:00 - 17:00

Brænder du for levendegørelse af historien, og har du samtidig hænderne skruet godt på?

Museet søger frivillige til at indgå i vores velfungerende frivillig-korps. Museet søger hjælp til afholdelsen af det hyggelige og familievenlige Æbelholt Klostermarked, som hvert år løber af stablen over en weekend i juni med spændende og sjove aktiviteter for både børn og voksne.

I år afholdes markedet den 11. og 12. juni. Til Æbelholt Klostermarked har vi brug for frivillige til alt fra opsætning af boder, pasning af boderne under markedet, madlavning og så videre.

Informationssmøde for frivillige

Hvis du er interesseret, så er du meget velkommen til at komme til informationsmøde den 8. marts kl. 16-17 i udstillingen på Elværket, Frederiksgade 11, Hillerød.
Hvis du er forhindret i at komme til mødet, så kan du ringe til museumsinspektør Susan Johnsen på tlf. 6181 5807 eller sende en mail til smj@museumns.dk.

Klosterhaven

I tilknytning til klosteret er der en meget fin og velpasset klosterhave med medicinske lægeplanter, som munkene i sin tid anvendte til fremstilling af lægemidler. Her søger vi frivillige med grønne fingre til hjælp med pasning af den spændende klosterhave. Vi håber, at du har lyst til at blive en del af Museum Nordsjællands frivilligkorps – fordi det er sjovt at være en aktiv del af et hold, der brænder for historien og skaber noget helt særligt for andre!

015 Æbelholt Klostermuseum 10-07-2013_960x300

8. marts 2016