Dagliglivets billeder fra Hørsholm i 20. århundrede

28. april 2016 : 15:00 - 16:00

I vinteren og foråret 2016 afholder Museum Nordsjælland i samarbejde med Hørsholm Bibliotek fem lokalhistoriske foredrag i Kulturhuset Trommen. Foredragene holdes i Lilletrommen og varer hver en lille times tid. Der er gratis adgang, og der kræves ikke forhåndstilmelding.

Torsdag d. 28. april 2016 kl. 15

Museumsinspektør Hans Jørgen Winther Jensen

Dagliglivs billeder fra Hørsholm i 20. århundrede
Hvad har dette foto at gøre med dagliglivet i Hørsholm at gøre? Kom og få svaret i foredraget ”Dagliglivsbilleder fra Hørsholm i 20. århundrede”. I foredraget vil arkivleder ph.d. Hans Jørgen Winther Jensen med udgangspunkt i fotos fra Hørsholm Lokalarkivs store fotosamling fortælle om de ændringer, der er sket med vores arbejds- og fritidsliv i 1900-tallet. På internettet kan alle på adressen arkiv.dk se et lille udvalg af arkivets mange fotografier og på den måde få appetit på flere og lyst til at komme til foredraget.

Foto_5

28. april 2016