Slottet der forsvandt – Hirschholm Slot vækkes til live

9. juni 2019 : 11:00 - 10. juni 2019 : 17:00

Kr. 100

Familiearrangement: Levende historie i den gamle Lade i Hørsholm, Pinsen søndag d. 9 – mandag d.10. juni

I Pinsen kan hele familien komme helt tæt på det historiske persongalleri på Hirschholms Slot, der i 1700-tallet dannede rammerne for et ægte eventyr om en kærlighedsaffære, en skør konge og en forarmet prins!

Besøg den chokoladeglade dronning Caroline Mathilde i sit gemak, vær med når den skøre kong Christian laver tossestreger, hjælp trykkeren med at trykke nyhederne om de seneste skandaler fra slottet, oplev Struensee give sit bud på oplysningstidens børneopdragelse (og til de unge, om forførelsens kunst) – og husk også at give soldaterne en hånd med de tunge gamle trillebøre med mursten, når de til sidst river slottet ned.

Tag familien i hånden og få et par hyggelige timer, når Museum Nordsjælland i samarbejde med Rollespilsakademiet vækker det sagnomspundne Hirschholm Slot til live i Pinsen 2019.

Entré

Billetter kan købes on-line hos Visit Nordsjælland

Forudkøb: Pr. person 100 kr. – mængderabat 250 kr. for 4 personer.
Dørkøb: Pr. person 110 kr. – mængderabat 300 kr. for 4 personer.

Børn kun ifølge med voksne.
Gratis adgang til Hørsholm Egns Museum begge dage.

Bemærk

Aktiviteterne finder sted i den store Lade på Folehavevej 15, (det tidligere Jagt- og Skovbrugsmuseums udstillingsbygning) overfor Hørsholm Egns Museum på Jagtvej 2.  Ankomst senest kl. 16 – en time før lukketid.

Parkering på Folehavevej.

Frivillige søges!

Vi er i fuld gang med forberedelserne og for at gøre det til en god oplevelse for alle søger vi flere frivillige hænder – f.eks. til at lave kaffe, hjælpe folk med at finde rundt, smøre en sandwich, hente ekstra forsyninger og hjælp med at finde rekvisitter – læs mere her

Kontakt Museum Nordsjællands formidlingsinspektør Ingeborg Philipsen, Tlf. 3044 6624 eller e-mail ibp@museumns.dk