Pilgrimsvandring på Esrum-Tisvildevejen

12. juli 2019 : 8:00 - 16. juli 2019 : 22:00

Kr. 3.995

Den årlige Pilgrimsvandring på Esrum-Tisvildevejen er en unik og eksklusiv guidet kulturvandring, der går fra Esrum Kloster til Tisvildeleje.

Pilgrimsvandringen byder på fem dage fyldt med mangfoldige kultur- og naturoplevelser i Nordsjællands smukke landskaber, skove og landsbyer. Ruten følger de smukkeste strækninger af Esrum-Tisvildevejen fra Esrum Kloster igennem landsbyerne Mårum, Annisse, Ramløse, Tibirke og ender i Tisvilde ved Helene Kilde.

Vi går i fodsporene på tidligere tiders pilgrimme, og opsøger de gamle valfartssteder som kirker, helligkilder og klostre. Samtidig inviteres vandrerne indenfor de levende landsbyfællesskaber langs vejen med mulighed for at deltage i lokale begivenheder. Om aftenen bydes vandrerne på gastronomiske eventyr og hyggelige stunder, hvor vi lytter til musik, foredrag, fællessang og deltager i andre spændende aktiviteter. Derved læner vandringen op ad traditionen i den danske folkehøjskole, hvor vandrerne gennem samvær, nærvær og oplysning opnår viden og forståelse for den verden vi møder på vejen.

Et stort antal foreninger, frivillige, myndigheder og lokale virksomheder arbejder sammen om, at skabe den bedst tænkelige og helt uforglemmelig oplevelse for deltagerne.

Pilgrimsvandringen på Esrum-Tisvildevejen er en særlig eftertragtet sommeroplevelse for et lille antal deltagere og et stort antal frivillige. Biletter kan købes på Visit Nordsjællands hjemmeside.

Hvis du ikke er så heldig at få billet til Sommerens Fantastiske Pilgrimsvandring, kan du gå Esrum-Tisvildevejen på egen hånd, se mere på hjemmesiden Tisvildevejen.

Varmt velkommen!

Start: