Sommerferie: Skattejagt i Hillerød

29. juni 2021 : 10:00 - 8. august 2021 : 18:00

I sommerferien kan du gå på skattejagt i Hillerøds gader. Gennem en historisk tal-jagt kommer du rundt i Hillerød og ser helt sikkert sider af byen, du ikke kendte til i forvejen

Hillerød Bibliotek står lige nu en dør af guld. Det er en magisk dør, og alle dem, der går igennem den, får automatisk adgang til den superspændende sommerskattejagt, som åbenbarer mange af Hillerøds glemte skatte fra historien. Skattejagten, der er lavet i samarbejde mellem Hillerød Bibliotekerne og Museum Nordsjælland byder på en spændende gåtur rundt i Hillerøds Gader, hvor man med det helt særlige skattekort kommer rundt i de gamle, glemte og gyldne kroge i vores historiske by.

Skattekortene finder man på Biblioteket, i Slotsarkaderne eller i Elværket. I den historiske tal-jagt skal man finde og gætte de rigtige tal, som man kun vil være i stand til, hvis man står på det helt rigtige sted. Når man har fundet alle tal, så kan man være med i lodtrækningen om fribilletter til Nordisk Films Biografer. Man skal bare tage et billede af svararket og sende det til denne mail: skattejagt@hillerod.dk. Man kan også aflevere sin besvarelse hos enten Biblioteket eller Elværket. Vi finder vinderen i uge 33.

Biografen er medsponser sammen med ChokoladeMageriet i Helsingørsgade, der sponsorerer en lille forfriskning undervejs, hvis man svarer rigtigt på post nummer syv.

Foto: fra Hillerød Bibliotek

Start: