Cykeltur: Krig og død i Gribskov – Om våbennedkastninger og et flystyrt

17. september 2017 : 13:00 - 15:00

Museum Nordsjællands arrangement i Gribskov byder på to ting. Først samles vi ved Kulsvierstenen, lige vest for krydset Søndre Skovportevej og Smørstensvej, hvor arkivar Michael H. Ahlström vil fortælle om våbennedkastningerne i Gribskov under 2. verdenskrig. Derefter cykler vi til Flyverstenen på Nyholmsvej, lige sydvest for Gribskov Lejren. Her fortælles historien om et canadisk jagerbomber som styrtede ned her i 1944. Hvor kom den fra, hvem fløj den og hvorfor styrtede den ned ? Både ved Kulsvierstenen og Flyverstenen vil der blive vist genstande med relation til de to historier.

Mødested: ved kulsvierstenen (D) lige vest for krydset Søndre Skovportevej og Smørstensvej, Gribskov.  Medbring selv cykel.

17. september 2017
,