Efterårsferie i Elværket: lav køleskabsmagneter og smykker med madmotiver

16. oktober 2023 : 11:00 - 20. oktober 2023 : 15:00

En æggemad som køleskabsmagnet, en gulerod sat på tøjet eller en fisk i halskæden?

Kun fantasien sætter grænsen, når du i efterårsferien kan lave din egen køleskabsmagnet, broche eller hængesmykke – alt sammen med madmotiver. Det foregår i det Historiske Værksted på museet Elværket i Hillerød. Her er der lige åbnet en ny arkæologisk udstilling Ad Libitum – måltidet gennem 8000 år. Udstillingen handler om mad og måltider gennem tiden, og måske er der inspiration at hente til det du gerne vil lave.

Vi skal arbejde med cernit, som er en slags modellervoks. Når din ting er færdig, skal den bages ½ time i en ovn. Derefter kan du få limet en magnet eller brochenål på eller sat en lædersnor i hængesmykket.

Værkstedet har åbent kl. 11-15 mandag – fredag i efterårsferien (uge 42).
Man skal ikke booke tid, men blot møde op.

Pris: Det koster 20 kr. at lave en ting. Prisen dækker materialerne.
Museet modtager kontanter, mobilepay og dankort.

Aldersgruppe: Værkstedet er både for voksne, unge og børn. Børn under skolealderen skal have hjælp fra en medfølgende voksen.
Sted: Elværket, Frederiksgade 11, 3400 Hillerød. Der er adgang for kørestolsbrugere.
Parkering: Der er gratis parkering for besøgende bag museet.

Ad Libitum – måltidet gennem 8000 år

Den arkæologiske udstilling har åbent kl. 11-16.
Børn og unge under 18 har gratis adgang til alle udstillinger hos Museum Nordsjælland.
Voksne 40 kr. Et årskort til alle museets udstillinger koster 70 kr.

Start:
16. oktober 2023 : 11:00