Byvandring i historiske Hillerød

21. juli 2016 : 15:00 - 16:30

80 Kr.

Byvandring i kongernes fodspor

Sommeren igennem er der hver torsdag byvandring i den gamle kongeby Hillerød. Turen går gennem gader og stræder, hvor bygninger og baggårde fortæller om Hillerøds op- og nedture.

Husk et par gode sko og en paraply i tilfælde af regnvejr.

Tid og sted

Bymuseet i Hillerød, Helsingørsgade 65, 3400 Hillerød; kl. 15.00- ca. 16.30

Book billet på VisitNordsjællands hjemmeside. Det er også muligt at købe billet på dagen på Bymuseet

Billet giver også adgang til Bymuseet, Elværket i Hillerød og Æbelholt Klostermuseum.

Antal deltagere: Højst 30 personer

Parkering: Nærmeste parkeringsplads er på Batzkes Bakke

Torsdags byvandringer

Kongens tilstedeværelse var i århundreder afgørende for Hillerøds velstand. Sammen med Frederiksborg Slot blomstrede byen, men da kongen flyttede, blev Hillerød en halvtom spøgelsesby hærget af voldsomme brande, stor fattigdom og dødelige sygdomme. Modgangen var i perioder ved at tage livet af Hillerød, men byen overlevede og fremstår i dag som en moderne handelsby, der gemmer på et utal af historier og spor fra fortiden.

Næste byvandringer

Torsdag den 28. juli kl. 15.00