Åbning af Nordkystens Kunsttriennale 2019 22.6. – 22.9.2019

22. juni 2019 : 10:00 - 19:30

Nordkystens Kunsttriennale 2019 er en kunstnerisk oplevelsesrejse gennem tider og steder, hvor alle med lommeguiden i hånden kan tage cyklen, bilen eller snøre vandreskoene og gå på opdagelse i 19 kunstværker i landskabet og indenfor Gribskovs kulturinstitutioners unikke rammer.

Kunsttriennalen tager afsæt i den nyåbnede Nationalpark Kongernes Nordsjælland ved at forholde sig til temaet Arv. Ikke blot den fysiske, men også den immaterielle arv, kulturarven, der er indlejret overalt i landskabet fra tidernes morgen.

Oplevelserne ligger som perler på en snor på den 38 km lange rute fra Gilleleje til rundkørslen ud ad Gilleleje på Bonderupvej, til Museum Nordsjælland på Nakkehoved Østre og Vestre Fyr, Munkeruphus, Tegners Museum & Statuepark, Esrum Kloster & Møllegård, Græsted Torv og Søborg Slotsruin.

Åbningsprogram

Læs mere på Nordkystens Kunsttriennales hjemmeside