Efterårsferie på Museum Nordsjælland: Find alfernes huskelister

oktober 12 : 11:00 - 16:00

40 kr.

Efterårsferie aktivitet for børnefamilier. Gå på opdagelse på Museum Nordsjællands museer og få inspiration til hyggelige aktiviteter i ferien.

Tid: Skolernes efterårsferie, lørdag d. 12. oktober til søndag d. 20. oktober, hver dag kl. 11-16.

Sted:  Gilleleje Museum, Hillerød Bymuseum, Hørsholm Egns Museum, Elværket Hillerød og Æbelholt Kloster.

Entré: voksne 40 kr. Børn og unge under 18 år gratis. Besøger I mere end et museum, kan det betale sig at købe et årskort til 70 kr.

Jagten på alfernes lister

Alferne på Museum Nordsjælland er ved at gøre klar til den årlige alfefest, men de har et problem: Nisserne er sure over, at de ikke blev inviteret, så de har gemt alfernes huskelister rundt omkring på museerne. Uden lister – ingen alfefest. Kan I hjælpe alferne med at finde dem?

Som tak for hjælpen er der hemmelige alfeopskrifter og sjove opskrifter på alfeprojekter på højkant, så I kan holde jeres helt egen alfefest.

Der er gemt lister på Gilleleje Museum, Hillerød Bymuseum, Hørsholm Egns Museum, Elværket Hillerød og Æbelholt Kloster.

Find én eller alle fem, for hvert museum har forskellige opgaver – og opskrifter I kan tage med hjem. Så besøger I flere museer, kan I samle nok opskrifter til jeres helt egen alfefest.

oktober 12
40 kr.