Mennesker på menuen! [Aflyst]

marts 14 : 19:00 - 20:00

50 kr.

Foredrag er aflyst

Kannibalisme er fascinerende og frastødende på samme tid, for hvad kan få mennesker til at spise andre mennesker? Og ofte forbinder vi det med såkaldte primitive mennesker, forhistoriske kulturer eller måske med ekstreme situationer.

Men hvor meget kender vi til kannibalisme fra oldtiden? Og er skæremærker på menneskeknogler nødvendigvis det samme som kannibalisme?

Museumsinspektør og arkæolog Pernille Pantmann fra Museum Nordsjælland tager i aftenens foredrag spørgsmålene op og driller vores politiske korrekthed når det kommer til at forstå menneskers omgang med mennesker. Og mon ikke der vil være anledning til at gyse, grine og gruble over flere af eksemplerne?

Museet åbner dørene kl. 18, så publikum kan opleve særudstillingen Ad Libitum – måltidet gennem 8000 år inden foredraget begynder kl. 19.

Dato: torsdag d. 14. marts kl. 19.

Pris: Billetter koster 50 kr. inkl. entré til udstillingen, der kan opleves inden foredraget fra kl. 18.

Billetter købes på Nationalparkbooking. Der er 20 billetter med 20% rabat for medlemmer af museumsforening og Biblioteksklubben i Hillerød – rabatkode: nomus.

Sted: Elværket Hillerød, Frederiksgade 11, Hillerød.

Arrangement aflyses hvis der er solgt under 10 billetter.

Foto: Billeder af et stykke menneskekranie fra Tibirkevejen med skæremærker.

marts 14
50 kr.