Foredrag: Det underste lag

18. maj 2022 : 17:00 - 18:00

Bestil gratisbillet

Behandlingen af det underste lag 1920-1930

Arkivleder Hans Jørgen Winther Jensen forsøger i foredraget at indkredse det underste lag, de udskudte, fattighjælpsmodtagerne i Hørsholm i perioden ca. 1920-1935. Opfattelsen, og ikke mindst behandlingen af dem, er i centrum. I den forbindelse bliver socialreformen fra 1933 behandlet. Hvilken betydning fik reformen for behandlingen af denne gruppe i Hørsholm?

Tid: onsdag d. 18. maj, kl. 17-18.

Sted: Hørsholm Bibliotek, Caroline Mathildes rum.

Gratisbilletter påkrævet – bestil på Hørsholm Biblioteks hjemmeside. Bemærk at billetter kan ikke købes i døren.

Mennesker i trængte kår

Museum Nordsjælland afholder i samarbejde med Hørsholm Bibliotek en lokalhistorisk foredragsrække med temaet om mennesker i trængte kår. Det er mennesker, der normalt har gået under radaren i historieskrivningen, som nu får en stemme i foredragene.

Foto: Lokalhistorisk Arkiv. Affotografering af maleri af Frederiksborg Amts Tvangsarbejdsanstalt i Hillerød. Malet mellem 1868 og 1880. Fattigvæsenet i Hørsholm sendte undertiden lokale fattighjælpsmodtagere til anstalten.

18. maj 2022
Bestil gratisbillet