Foredrag: Konger, Jagt og Magt – Parforcejagtlandskabet i Nordsjælland

4. april 2018 : 16:00 - 17:00

Parforcejagtlandskabet i Nordsjælland

Onsdag d. 4. april 2018 kl. 16-17 kan du høre historien om konger, magt og parforcejagt i Nordsjælland – og hvad det vil sige at være UNESCO verdensarv.

Anders Kring, historiker og site manager for Parforcejagtlandskabet i Nordsjælland, fortæller hvordan de Nordsjællandske skove kombinerer natur og kultur.

Sporene efter de danske kongers jagt i Gribskov, Store Dyrehave og Jægersborg Dyrehave og Hegn er enestående. De er optaget på UNESCOs liste over verdenskulturarv, fordi de fortæller en unik historie om hvordan danske konger brugte jagten og landskabet til at udfolde deres magt.

Foredraget er gratis, men du skal tilmelde på forhånd via Hørsholm Biblioteks hjemmeside.

4. april 2018
Begivenhed Kategori: