Kursus: Arkæologi i Nordsjælland – 5 foredrag og ekskursion

6. marts 2018 : 19:00 - 21:00

AOF kursus i arkæologi

Vil du vide mere om Nordsjællands fortid? Museets arkæologer deler ud af deres viden om oldtiden.

Kurset løber over 5 aftener i marts og april, samt en ekskursion en lørdag eftermiddag i maj. Foredragene afholdes på Museum Nordsjælland i Hillerød, hvor den arkæologiske udstilling i Elværket også kan besøges.

Tilmelding gennem AOF Nordsjælland eller 4580 1900 som også besvarer spørgsmål.

Se en detaljeret beskrivelse af kurset som pdf-fil her

Synes du at DRs ‘Historien om Danmark’ var spændende – og vil du gerne vide mere om Nordsjællands oldtid? Så er kurset Arkæologi i Nordsjælland noget for dig, for der er mange arkæologiske fund i området, som er mindst lige så spændende som dem i fjernsynsserien.

Hør om de første jægere, om bønderne som ryddede skoven for at få plads til deres marker, om højbyggere og bronzestøbere, om jernalderhuse og landbrug samt klostre og urbanisering i middelalderen. Foredragene tager udgangspunkt i de Nordsjællandske fund, men der vil blive trukket linjer til resten af Danmark og til Europa.

6. marts 2018
,