Jægerpilot, trafikflyver og skipper på Den Lille Færge på slotssøen

18. maj 2017 : 19:00

60 kr.

Nordsjællandsk Museumsforening inviterer til foredrag med Finn Sylvest Jensen. I dag kan man finde ham som skipper på ‘Den lille færge’ på Slotssøen.

Hans liv startede imidlertid ganske anderledes – som en fattig dreng, dog med en god barndom, dels i Hørsholm og dels i Hillerød.

Det ændrede sig imidlertid, da han søgte ind til Det Danske Flyvevåben, hvor hans evner som pilot førte til en flot uddannelse, som han gjorde brug af der i 10 år. Finn fortsatte herefter med at være på vingerne i det civile liv, og det blev til 32 år som luftkaptajn, heraf 25 år som pilot i Sterling Airways. De sidste 4 år på arbejdsmarkedet arbejdede han som pilot i Taiwan. 63 år gammel gik han på pension, og han har de sidste 15 år sejlet ‘Den Lille Færge’.

Foredraget foregår i Kedelhuset, bag Hillerød bibliotek og prisen er incl. kaffe.

museumstur@gmail.com eller tlf:. 40607522 ( bedst mellem 16.00 -18.00 )

18. maj 2017
60 kr.