Jagten på Demokratiet

9. maj 2015 : 14:00 - 17:00

Rejs 200 år på en time

Den enevældige konge hersker, og nu har han tilkaldt dig og din familie. Kan I nå frem uden at blive opdaget af Ridefogeden? I får en vigtig mission, men har I noget at fortælle, når I kommer ind på politistationen? Vil I vidne i retssagen? Og ved I, hvordan demokratiet fungerer?

Du og din familie møder Hillerøds borgmester og I kan gå i stemmeboksen og sætte jeres kryds. Løbet er for dig mellem 6 og 13 år, og du vinder Jagten på demokratiet og medaljen, hvis du kan tænke hurtigt – og løbe endnu stærkere!

Et kultur- og motionsarrangement

Jagten på Demokratiet er et orienteringsløb igennem Hillerøds gader, der tager deltagerne på en tidsrejse, som strækker sig over 200 år. Det handler at komme så hurtigt som muligt igennem ruten, men alle kan være med – børn som voksne. Deltagerne bliver udfordret undervejs, når de skal suge viden til sig og løse opgaver.

Arrangører

“Jagten” arrangeres af Golden Days og afholdes over hele landet. I Hillerød arrangeres løbet i et samarbejde mellem Hillerød Kommune, FIF Hillerød, Det Nationalhistoriske Museum, Retten i Hillerød, Hillerød Camping, Hillerød Bibliotek, Klaverfabrikken og Museum Nordsjælland.

Tid og sted:

“Jagten på Demokratiet” afholdes lørdag den 9. maj 2015 mellem kl. 14. og 17.

Start og mål er på Dyrskuepladsen (ved Hillerød Camping), Åmosevej 4-12, 3400 Hillerød.

Pris og tilmelding:

Det koster 25 kr. for børn og 50 kr. for voksne at deltage. Der kan desuden købes en familiebillet til 125 kr.

Tilmelding foregår via Billetos hjemmeside: https://billetto.dk/da/jagten-paa-demokratiet

Jagten - vi er med

9. maj 2015