Kulturnat på Hillerød Bymuseum

20. september 2019 : 17:00 - 21:00

Hillerød Bymuseum byder indenfor til Kulturnat fredag d. 20 september, kl. 17 – 21.

Børneaktiviteter i Tidens Gade, kl. 17-21

Kom I lære som instrumentmager i Weitzmanns Etablissement i Tidens Gade på Bymuseet eller kolorer billeder hos Mester i malerværkstedet. Den gamle købmandsbutik holder længe åbent. Her kan man købe og sælge, dreje håndtaget på det gamle kasseapparat eller veje kaffen af. I Have-Grethes børneasyl kan de helt små svinge de gamle kobbergryder på komfuret, eller give kludedukken en tur i den gamle dukkevogn. Udstillingen i legetøjsbutikken Onkel Anders holder naturligvis også åbent.

Gammeldags lege, kl. 17-20

Kan du holde balancen på et par stylter? Hvor mange dåser kan du ramme med én bold? Hvem vinder i sækkevæddeløbet? Hvis I er friske trækker vi også tov på pladsen uden for Bymuseet.

Skattejagt og Café, kl. 17-21

Kom og vær med i skattejagt på museet – og få et funklende flot diplom med hjem!

Bagefter kan man nyde en kop kaffe, te eller kakao med kage i museets hyggelige café – kaffen bliver selvfølgelig malet på den gamle kaffemølle.

Det gamle trykkeri snurrer i kælderen, kl. 17-20

De smukke gamle maskiner i Grafisk Museum kører hele aftenen – og du kan være med! Kom om hør de gamle typografers fortællinger om trykkeriets historie.

Snobrød & fortællinger om det gamle Nordsjælland, kl. 17-20

Fortællinger for store og små, både ude og inde: Kom og hør hvordan Hillerød blev til og om tilværelsen på landet og i skovene omkring. Der vil også være gang i kullene fra kulsvierne med snobrødsbagning i slotshaven uden for museet.

20. september 2019
,