Åbent hus: Arkæologisk udgravning i Helsinge

1. oktober 2017 : 14:00 - 16:00

Udgravning Helsinge Nord

Kom og hør om arkæologernes arbejde når der afholdes åbent hus søndag d. 1. oktober kl. 14-16 på marken vest for Laugøvej 1, Helsinge.

Kom forbi og se hvordan arkæologerne arbejder og hør bl.a. den fascinerende historie om de store gårde der lå her for 2.000 år siden. Der er fundet en del af det inventar, som man har benyttet i jernalderen, heriblandt resterne af nogle fine drikkebægre som trækker tråde til Romerrigets drikkekultur.

Byudviklingen i Helsinge Nord dækker et stort område, med mange fund fra fortiden. En del af disse udgraves for tiden af Museum Nordsjællands arkæologer.

Der er fund lige fra smukt bearbejdede flintgenstande fra stenalderen, store klynger af ildsteder på bakketoppene, velbevarede gårde fra jernalderen til bondens teglovne fra 1700-tallet.

1. oktober 2017
Begivenhed Kategori: