[AFLYST] Grumme Foredrag: Massegrave – fra Vikingetid til Nutid

50 kr.
Massegrav

Foredrag er aflyst.

Massegrave fortæller deres egen tavse historie om liv og grumme skæbner. Massegrave relateret til krigshandlinger og folkedrab har fundet sted gennem århundrede og skeletterne kan fortælle om begivenhederne der gik forud for døden, og om hvordan den enkelte døde.

Marie Louise Jørkov er fysisk antropolog og retsantropolog og fortæller om sine erfaringer med undersøgelse af skeletter fundet i både arkæologiske og nutidige massegrave.

Grumme Foredrag

Foredragsrække i Hillerød: liste over alle arrangementer.

Alle foredrag er af én times varighed og afholdes i Frederiksgade 9, 3400 Hillerød fra kl. 19-20.

Efterfølgende er der mulighed for at se udstillingen Grumme Skæbner i Elværket, Frederiksgade 11.

Pris: 50 kr. pr. foredrag inkl. adgang til udstilling, samt kaffe og kage.

Medlemmer af biblioteksklubben i Hillerød og museumsforeningerne for Museum Nordsjælland betaler 35 kr. pr. foredrag.

Tilmelding påkrævet på mail post@museumns.dk eller tlf. 6181 5812. Der kan betales med kontanter eller Mobile Pay på nr. 186672.

Der er gratis parkering bag museet.

24. marts 2020
50 kr.