Guidet tur: Store Dyrehave – en tur i verdensarven

15. juli 2020 : 15:30 - 17:30

40 kr.

Med site manager Jesper Munk Andersen som guide, fører turen ad de snorlige jagtveje ind til Store Dyrehaves centrum – Kongestjernen – der ikke blot var majestætens opholdssted under de nærmest teatralske jagter, men også en væsentlig grund til, at området i 2015 blev udpeget til UNESCO verdensarv.

Hør historien om parforcejagtens både bestialske og iscenesættende karakter og om det sindrige system af jagtveje i de nordsjællandske skove, hvis enestående udformning ikke findes andre steder i verden.

Foto: Daniel Overbeck

Den ca.5 kilometer lange tur ad jagtveje og spor vil tage et par timer. Husk derfor godt fodtøj og tøj efter vejret.

Pris: 40 kr. (Gratis under 18 år) Kræver forhåndstilmelding da der er begrænset antal pladser –  på mail: post@museumns.dk

Tid: Onsdag d. 15. juli kl. 15.30 – ca. 17.30

Guide: Parforce Site Manager Jesper Munk Andersen, Muesum Nordsjælland

Sted: Vi mødes på parkeringspladsen umiddelbart indenfor stendiget hvor Glarmestervej udløber i Overdrevsvej. Parkeringspladsen ligger på venstre hånd, når du kommer fra Isterødvej, cirka 500 meter efter du har passeret lyskrydset ind til Kongens Vænge (Lidl). Fra modsat side – ved ankomst fra Københavnsvejsiden – møder du parkeringspladsen på højre hånd efter du har kørt 800 meter ad Overdrevsvej i retning mod Isterødsvej. Parkeringsområdet ligger i en lysning umiddelbart indenfor stendiget.

15. juli 2020
40 kr.