Sild med syltetøj og sød sennep?
Gilleleje og Omegns Museumsforening byder på stegt sild på ”gi’leje manér”: sild på rugbrød med bløde løg, sød sennep og syltetøj. Dertil serveres øl, vand og Gillelejesnaps.
Til de mindste gæster er der pølser.
Det hele serveres med traditioner, smil og selvfølgelig i den hyggelige gamle museumshave ved Gilleleje Museum, når den danske sommer er på sit højeste.
Bagefter kan mætte og tilfredse gæster udforske museumshaven eller besøge Gilleleje Museum, hvor de fine skibshaller blandt meget andet formidler Nordkystens fiskerihistorie. Slut af med en kop kaffe, kage eller en Hansen-is, der kan købes i haveafsnittet ved Østergade 20.

