Den militære Klædefabrik i Usserød

18. januar 2017 : 15:30 - 16:30

I foredraget fortæller museumsinspektør Ida Rosenstand Klahn historien om Den militære Klædefabrik fra etableringen i 1791 til lukningen i 1981. Børn var i mange år en vigtig arbejdskraft på fabrikken, og historien om Den militære Klædefabrik er således fortællingen om et vigtigt industriforetagende, børnearbejde og om et lille samfund, der har dannet ramme om mange familiers arbejde og fritid.

I 1791 blev Den militære Klædefabrik etableret ved Usserød Å, og siden skød to andre klædefabrikker op i Hørsholm, hvilket gjorde klædefabrikation til Hørsholms vigtigste industri gennem to århundreder.

Gratis – men husk billet!

Arrangement er gratis, men billetter skal hentes på forhånd, enten på bibliotekets hjemmeside eller på biblioteket i den betjente åbningstid, mandag-fredag kl. 11-18 og lørdag kl. 10-14.

18. januar 2017
Begivenhed Kategori: