Den Nordiske båd og Vikingeskibene

28. januar 2015 : 19:30 - 21:30

Kr.100

Gilleleje og Omegns Museumsforening begynder det nye år med et spændende foredrag, hvor der vil blive fortalt om havet, sejlads, sejlføring, tovværk, slægtskabet mellem vikingeskibene og den nordiske båd og bådenes brug og betydning. Vi har kaldt foredraget for ”Den Nordiske båd og Vikingeskibene”, og vi har været så heldige at få Bjarni Sørensen fra Vikingeskibsmuseet i Roskilde til at fortælle om emnet, som burde interessere alle, der jævnligt sejler på havet.

Bjarni Sørensen er født og opvokset på Færøerne, og han har sejlet siden han var 4 år gammel. I dag arbejder han med restaurering og forskning på Vikingeskibsmuseet i Roskilde. Bjarni Sørensen har for nogle år siden bl.a. sejlet til Færøerne sammen med Søren Ryge Petersen, og der blev lavet tre TV-udsendelser om sejlturen og vist i fjernsynet (DR1). Der vil under foredraget blive vist optagelser fra sejlturen, optagelser der aldrig har været vist tidligere.

Der er entre på 100 kr. pr. deltager, dog kun 50 kr. for medlemmer af Gilleleje og Omegns museumsforening, og beløbet betales kontant ved indgangen. Der er ingen tilmelding så bare mød op.

28. januar 2015
Kr.100