Åben arkæologi

11. juli 2015 : 10:00 - 12. juli 2015 : 16:00

Kom og vær med når vi sammen åbner for Helsingørs historie.

I weekenden d. 11-12 juli vil Museum Nordsjælland i samarbejde med Helsingør Kommunes Museer holde “Åben Arkæologi” for byens borgere og besøgende på museet i Bymuseets baggård. Her kan børn og voksne komme ind fra gaden og se udgravningen, og høre hvilke historier der gemmer sig i jorden. Her vil være mulighed for at prøve at vaske og solde udgravningsjorden, og se fortidens hemmeligheder dukke frem fra mulden.

Arkæologi i baggården kopi700

Museumsinspektør Kjartan Langsted og souschef Liv Appel fra Museum Nordsjælland vil foretage en arkæologisk forskningsudgravning i Helsingør Bymuseums baggård i løbet af uge 28.

Grunden til udgravningen er, at der på dette smukke og stemningsfyldte sted i Bymuseets baggård skal skabes et legende og lærende oplevelsesrum for børn og familier. Helsingør har nogle unikke bymiljøer med en spændende historie, og her bliver skabt et sted til både fart og fordybelse i byens historie og hemmeligheder. Men først skal fortiden graves frem af jorden!

Udgravningen foregår i baggården ved Helsingør Bymuseum, Sct. Anna Gade 36, 3000 Helsingør.

Lørdag 11. juli kl. 10-14

Søndag 12. juli kl. 12-16